You are currently viewing Bir Modern Müslümanın Çıkmazları
  • Post category:Blog
  • Reading time:9 mins read

Dün, bir peygamber iki dava başlıklı yazıyı yazmıştım. Uzun süredir mitolojiden ve mitolojilerin peşine düşenlerden uzak duruyorum fakat hazır engellenecekler kendilerini saklandıkları kuytulardan çıkarmışken bir temizlik yapayım dedim, bu temizlikte de çok ilginç bir profile denk geldim. Dün, normların her zaman çatışma halinde olduğunu yazmıştım ya, işte tatlı su müslümanı bir arkadaşımız muhteşem bir ara tür olarak karşıma çıktı. Engelledim tabi, fakat kendisi üstünden bu sosyolojik duruma bir parça değinmek istedim.

Yazıyı, kafası karışık müslüman arkadaşın burada yazmış olduğu metne karşı yazacağım. Yarın öbür gün silinir ederse diye ilgili bölümleri buraya da kopyalayacağım ki gelecek nesillere miras kalsın.

Hassas Ruhlar

“… [Diamond Tema, internette] dolaşan kesitlerde bir dinin peygamberine pedofili diyordu. bununla vardığı yer ‘peygamberi pedofili olan dine inanmam’ gibi bir şey miydi, yoksa ‘dininizde size çocukla evlenmek serbest kılınmış’ gibi bir çıkarım mıydı, bilemiyorum. birincisi, düşünce özgürlüğü ile, halkı çok hassas olduğu bir konuda, kutsal kabul ettiği bir bağlamda tahrik etmek arasında ince bir çizgi var ve orada rahatça yürüyemezsin.”

TCK216/3, ceza kanunumuzdaki en rezil maddelerden biridir ve şöyle der:

Halkın bir kesiminin benimsediği dini değerleri alenen aşağılayan kişi, fiilin kamu barışını bozmaya elverişli olması halinde, altı aydan bir yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.

Madde demektedir ki “eğer senin sözlerin nedeniyle birileri gaza gelip suç işlerse, onların işlediği suç değil senin onları gaza getirmen cezayı hak eder”. Başka türlü okursak da “sen, gaza gelip ortalığı yakıp yıkacak kimselerin bam tellerine basmamakla yükümlüsün”. Daha başka bir okuma ise “hoşumuza gitmeyen bir şey söylersen seni yargılayabiliriz”.

Terörle mücadele kanununun 2. maddesi, terörist olmayıp terörist olabilineceğini iddia ederek mealen şunu der: Bence sen teröristsen ben senin terörist olduğunu kanıtlamak zorunda değilim, sen terörist olmadığını kanıtlamak zorundasın. 216/3 de bunun gibi bir madde. “Bence senin yüzünden bir şeyler oldu/olacak” dendiği anda kişi suçlu duruma düşüyor ve masumiyeti ispat edebilecek hiçbir şey yok. Hiçbir şey, ne maddi ne manevi. 5237-216/3, tıpkı 3713/2 gibi, devlete masumları suçlama imkanı vermek üzere yazılmış bir madde.

Peki, sebebi ne? Sebebi işte bu modern müslüman arkadaşımız gibi hassas ruhlar. İnandığı dinde “onları bulduğunuz yerde öldürün” (Tevbe 5) diyebilir, bu tabi ki önemli değildir. Allah’ın bir grubu hedef göstermesi ciddiye alınacak bir şey değildir. Kıytırık bir kulunsa “peygamber pedofildir bence” demesiyse kabul edilemez bir şeydir. Kadının yarım insan olması sorun değildir mesela, hiç hem de. Ama bir sıradan kişinin “bence peygamber şöyle biridir” demesi ruhunda derin yaralar açar.

Ruhunu…

Anakronizm ve Cehalet

“kuran indiği zaman, indiği coğrafya ve o coğrafyanın hukuksal, ekonomik durumu ile beraber değerlendirilmelidir. ortada kimsesiz, sokağa düşmüş, namusunu kaybetmiş kadınların gezdiği, kız çocuklarının akıbetinin bilinmediği, kadınları bırak, evlilik kurumunu ve aileyi koruyacak yasanın olmadığı bir zamandan bahsediliyor. elbette erkeğe denilecek ki kardeşim güçlü ve zengin olan sensin, sokakta kimsesiz gezen şu kadar kadını yanına alabilirsin, aile kurumuna bir zeval gelmesi durumunda hoş olmayan tedbirlere dahi başvurabilirsin (cezalandırma, dövme vs) şimdi ben bu ayeti okuyup, hakkın hukukun binlerce yıl ilerlediği bir standarda oturduğu toplumsal refahın belli bir seviyeye geldiği günümüzde, 4 kadınla evlenip yok bilmem karımı mı döveceğim? bu bana hak görülüyor diye mi yorumlayacağım? saçmalık. gereği yok, aşırı ilkel ve modern hukuka göre cezası olan davranışlar bunlar.”

Geri kalanını geçiyorum zira ne kadar zırvalanabileceğini test etmekte bu arkadaş, kendi olmayan ama olmadığının bile farkında olmadığı inancını desteklemek için saçma sapan şeyler uydurmakta, ve tek bir şeye bakıyorum: Aile eksen kurumdur, her yerde de “yasası”, belki aile kurumunun oluştuğu anda meydandadır. Herif o kadar bilgisiz, o kadar cahil ki “göt kılıyım hüloooğ” diyen kişi çok daha mantıklı ve tutarlı bir şey söylüyor.

Bakın erkeğe “kardeşim zengin sensin” denirken Muhammed’in Hatice’den fakir olması gibi konulara girmedim, girmiyorum bile. Tek bir şey, tek bir sosyolojik gerçek yeterli arkadaşın cehlini anlamak ve anlatmak için.

Deyip asıl kısma geçelim. Dünkü yazıda dedim ve gösterdim ki peygamberi motamot taklit dahi sevaptır çünkü direkt Kuran’dan gelen emirdir bu. “O gün öyleydi bugün böyle” diyememe sebebimiz tam da budur. Cep telefonu kullanmaya gelince zamanın şartları, kadınları çarşafa sokmaya gelince ayet, hadis. Öyle mi?

İslam, anakronizmden bahsedemez çünkü direkt Allah Kuran’ın son kitap olduğunu, Muhammed’in son peygamber olduğunu, bu ikisinin her türlü hükmünün ilanihaye nihai hüküm olduğunu beyan etmiştir. “O gün öyle bugün böyle” diyene “o zaman bu son kitap değil” deyip kenara çekilebiliriz. Uğraşsın dursun, bize ne?

Şirk Aleyhisselamın Müritleri

“ikincisi, kuran’da ‘peygamber ne yapıyorsa onu yap’ diye bir ayet bulunmuyor. peygamberin yaptığı beni bağlamaz. hadislerin de özenle günümüze kadar korunduğunu düşünmüyorum, ha düşünsem bile bunlara uyma yükümlülüğüm yok, abuk sabuk tarikatlara itibar etmeyen bir vatandaş olarak. peygamber bir insandır ve ben bir insana tapmıyorum. peygamber yaptı diye, kuran’da ‘çocukla evlenebilirsiniz’ diye bir ayet yok. ha peygambere verilen haklardan bahseden bazı ayetler var, ancak bunları kendi üstümüze alamayız. bunlar ‘siz de yapabilirsiniz’ anlamında yazılmadı oraya. maalesef bu haltı yiyip ‘bak kuran’da yazıyor’ diyen müslümanlar var ama. okuduğunu anlamayan ve yediği nanenin sorumluluğunu almayıp din üzerinden kendini savunan zavallılar bunlar ve hesap verecekleri düşüncesindeyim.”

Düşünsenize, Allah Ahzab 21’i göndermiş, en bir güzel örnek peygamberdedir demiş. Sair defa peygambere uyun demiş. Peygamber hadislerinde kendisini taklidin sevap olduğunu sair defa anlatmış. Sonra bir müslüman çıkıp “Kuran’da böyle ayet yok” diyebiliyor. Bakınız bu dümdüz Kuran’ı reddetme. Bu arkadaş zaten müslüman filan değil gördüğünüz üzere ama sırf şunu yazdığı anda dinden çıktı, kafir oldu bile çünkü Kuran’dan şunu alıp bunu bırakmak yok. Ya tamamen kabul edip müslüman olursunuz, ya en ufacık bir karşı çıkarsınız ve kafir olursunuz. Bu da direkt Kuran’dandır yine tabi ki. Ayet reddedip müslüman olmak, sonra islam hakkında ahkam kesmek… Modern müslümanın hezeyanları işte.

Devamı bir o kadar güzel. Peygambere uyun ayetlerinin hepsini, Ahzab 21 gibi çöpe attı arkadaş “peygambere uyma zorunluluğum yok” diyerek. Hadissiz müslümanlığı çok gördüm, çok duydum ama Kuransız müslümanlık Türk’ün standardı olsa da bu kadar açık ve net şekilde savunulmasına ilk defa denk geliyorum.

Burada soruyoruz: En bir güzel örnek olan kişi, dinin cevaz vermediği bir şeyi yapabilir mi? Eğer müslüman olduğunu sanan kafası karışık biriyseniz tabi ki yapabilir. Buyurun, çocukla evlenebilirsiniz hikayesi. Eğer peygamber bunu yaptıysa dinde yeri vardır denilir, anlarım. Hayır peygamber bunu yapmamıştır denir, bunu da anlarım. Ama peygamber yapmış olabilir, dinde yeri yok? İşte bunu anlamam.

Tüm bunlar nasıl meşru kılınıyor? Peygambere özel haklar varmış, bunlar bizi ilgilendirmezmiş. Peygambere özel haklar da evine kafanıza estikçe girmeyin ve sana akrabalarını da helal kıldık. Ötesi yok. Peygambere yapılan tüm ayrıcalıklar bu kadar. Bakın herif Kuran’dan bu kadar bihaber. Yani bir şeyler duymuş, bir de bir şeylerin nasıl olması gerektiği hakkında kendi fikirleri var. Kendini Allah yapıp fikirlerini ayet yapıyor. Muhteşem değil mi?

Zeka…

“şimdi bu genç, görmüş olduğu haksız baskılardan, belki süregelen politik durumdan da dolayı dine kin güden gençlerden biri gibi duruyor. evet çok okuyan bilgi birikimi çok yüksek biri, ancak ben bilgi birikimini, enerjisini dine karşı kullanmasının biraz garip olduğu düşüncesindeyim. bunu hayat misyonu yapan kişi bence hayatında bazı kritik dönüm noktaları yaşamış ve içindeki kin giderek artmıştır. böyle arkadaşlarım oldu, bu kin öyle güçlüdür ki insan annesinin babasının inanıyor olmasına bakmadan bütün müslümanlara öcü diyebilir. bu çatışma bence yobazlıktan kaynaklanıyor, dini forse etmek, yanlış yorumlayıp bir de insanların hayatına müdahale etme aracı olarak görmek zaten yanlış, ama ‘kardeşim senin dinin şöyle böyle, yok nisa 34, yok pedofili’ diye ateist yobazlığı yapmanın da lüzumu yok. bi sal kardeşim, dinim benim kutsalım, dinsizliğin de senin; günümüzde de pedofililik yapan olursa dini osu busu demeden yargılayacaksın, bitti.”

Bu kısımda hakaret etmeden açıklama yapamayacağım için yorumsuzca önünüze bırakıyorum. Senelerdir İslam denilerek yapılanları filan…

Yorumsuz.